Khamis, 6 Januari 2011

Mazlan Mohamad pengarah baru Jabatan Pelajaran Pahang

Mazlan Mohamad (kanan) menerima surat penyerahan tugas daripada timbalannya, Yahya Zainal Abidin pada majlis serah tugas di Jabatan Pelajaran Pahang di Indera Mahkota, Kuantan, kelmarin.

KUANTAN 5 Jan. – Bekas Pengarah Institut Pendidikan Guru Tengku Ampuan Afzan (IPGTAA) Lipis, Datuk Mazlan Mohamad dilantik Pengarah Pelajaran Pahang yang baru berkuat kuasa 1 Januari lalu.

Pelantikan itu bagi menggantikan Datuk Abdul Aziz Abdul Latiff yang bersara pada 8 Disember lalu selepas menyandang jawatan tersebut selama tiga tahun lapan bulan.

Mazlan, 57, anak kelahiran Kampung Dong, Raub dilantik Pengarah Pelajaran negeri selepas menimba pengalaman selama 25 tahun dalam bidang latihan perguruan.

Sebelum dilantik sebagai pengarah IPGTAA selama dua tahun lima bulan, beliau pernah menyandang beberapa jawatan seperti penolong pengarah, timbalan pengarah dan ketua penolong pengarah di bahagian latihan guru.

Mazlan mendapat pendidikan di Universiti Sains Malaysia dan Universiti Teknologi Mara dalam bidang seni visual dan pendidikan.

Sehubungan itu, Mazlan melahirkan setinggi ucapan terima kasih kepada Kementerian Pelajaran yang memberi kepercayaan kepadanya bagi menerajui Jabatan Pelajaran Pahang.

“Saya amat menghargai kepercayaan yang diberikan memandangkan kemajuan pendidikan di negeri ini sentiasa meningkat dari tahun ke tahun.

“Harapan saya adalah untuk memastikan pendedahan latihan kepada guru dipertingkatkan bagi memastikan kelangsungan kecemerlangan kepada murid-murid,” katanya ketika ditemui pada majlis serah tugas di Jabatan Pelajaran negeri, Indera Mahkota di sini semalam.

Tambahnya, pencapaian murid yang berkualiti dalam pendidikan akan terlaksana daripada peranan guru dan diikuti dengan pengurusan yang cemerlang.

“Bagi saya, tiga komponen ini amat penting dalam mengekal dan meningkat kecemerlangan dalam pendidikan iaitu murid, guru dan pengurusan,” jelasnya.

Sumber : http : //www.utusan.com.my/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan