Ahad, 14 Ogos 2011

DUA ATLET NEGARA DENGAN NASIB BERBEZA

"KEKALAHAN ini memang perit, tetapi saya sudah mencuba sedaya upaya, mungkin nasib tidak menyebelahi saya. Lin Dan memang seorang pemain yang berani mengambil risiko ketika berdepan detik genting apabila dia terus mengasak menyebabkan saya tertekan dan melakukan kesilapan. Walaupun kecewa tetapi kekalahan ini belum mematikan semangat saya untuk cuba memenangi kejuaraan berprestij ini. Jadi, saya akan cuba memenanginya pada penampilan terakhir 2013 nanti,"kata jaguh perseorangan negara, Lee Chong Wei yang berlinangan air mata sejurus tunduk kepada musuh tradisi, Lin Dan pada final Kejohanan Dunia di Arena Wembley, semalam.

“Dengan banyak nama besar di trofi itu, anda juga rasa mahu turut mendapatkan kejuaraan dan saya gembira memenanginya. Saya tahu hari ini (semalam) akan menjadi final yang sukar, dia tahu permainan saya dan kami selalu bermain bersama.Saya perlu kekal konsisten semasa bermain di sini, saya bergerak dengan baik, fokus dan kekal bermain cara saya,” - Nicol David, Jagoan Skuasy Negara sejurus gah menjuarai Terbuka Australia, mengalahkan musuh tradisinya, Jenny Duncalf dalam final di Canberra, semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan