Sabtu, 5 Januari 2013

ISU PENDIDIKAN : Tarikh buka SBP Integrasi Kuantan (INTEK) ditunda


KUANTAN : Tahun 2013 dimulakan dengan seribu dugaan apabila hujan yang turun selama hampir 10 jam di bandar Kuantan pada 24 Disember lalu telah menyebabkan banjir kilat di bandar Kuantan. Ekoran daripada kejadian tersebut, berlaku tragedi tanah runtuh di bahagian belakang dewan makan dan asrama puteri  SBP Integrasi Kuantan (INTEK). Gambar-gambar tidak akan dipaparkan di sini atas sebab-sebab tertentu.

Laporan terkini Forensik Jabatan Kerja Raya (JKR)  Bahagian Cerun Kuala Lumpur menyatakan bahawa bangunan-bangunan  tertentu sekolah berkenaan  tidak selamat untuk didiami buat masa ini. Antaranya termasuklah :

1)   Kuarters Guru
2)   ASPURA
3)   ASPURI
4)   Dewan Makan

Oleh itu, difahamkan bahawa  pihak sekolah sedang pada peringkat akhir untuk mendapatkan penempatan sementara bagi  semua pelajar sesi 2013 ini di luar kawasan sekolah.

Tarikh pendaftran pelajar sesi 2013 bagi T2, T3, T4 dan T5 INTEK telah ditunda seperti berikut:
Tarikh: 13 Jan 2013 (Ahad)
Masa: 2 pm - 5 pm
Tempat: Anjung Mesra

Manakala Pendaftaran Pelajar Tingkatan 1 sesi 2013 kekal seperti berikut:
Tarikh: 14 Jan 2013 (Isnin)
Masa: 8.00am – 12.00 pm
Tempat: Dewan Perdana

Laman Rasmi INTEK maklumkan bahawa keputusan tersebut  telah diambil  oleh pihak Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) selepas beberapa mesyuarat tergempar peringkat tertinggi, demi menjaga keselamatan dan keselesaan pelajar-pelajar.

Sumber :  Laman Rasmi SBP Integrasi Kuantan (http://www.myintek.info/ )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan