Jumaat, 19 Jun 2009

SPMU 2009

18,113 calon bakal duduki SPMU 2009

KUALA LUMPUR 18 Jun - Seramai 18,113 calon bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia Ulangan (SPMU) 2009 yang akan diadakan selama dua hari bermula 23 Jun ini di 251 pusat peperiksaan di seluruh negara.

Unit Komunikasi Korporat, Kementerian Pelajaran dalam kenyataannya di sini hari ini berkata, daripada jumlah tersebut, seramai 10,946 calon mendaftar untuk mata pelajaran Bahasa Melayu sahaja.

''Bagi mata pelajaran Matematik pula, seramai 3,315 calon telah mendaftar, manakala 3,852 calon lagi mendaftar untuk menduduki kedua-dua mata pelajaran tersebut,'' menurut kenyataan itu.

Menurut kenyataan itu lagi, Lembaga Peperiksaan mengingatkan semua calon supaya sentiasa merujuk jadual waktu peperiksaan untuk mengetahui butiran tentang masa serta arahan-arahan dan amaran semasa peperiksaan.

Semua calon SPMU juga dikehendaki membawa bersama kad pengenalan masing-masing sepanjang masa terutamanya ketika berada di bilik atau dewan peperiksaan untuk memastikan kelancaran pengurusan peperiksaan.

Selain itu, calon-calon turut diingatkan supaya bersiap sedia dan mengikuti perkembangan terkini melalui media massa terhadap sebarang kemungkinan berlakunya perubahan pada jadual atau pusat peperiksaan akibat berlakunya perkara yang tidak dijangka seperti banjir.

Sumber : http://www.utusan.com.my/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan